Case Study – Co To Jest i Jak Je Napisać?
Case study jest dla wielu firm potężnym narzędziem do zwiększania sprzedaży i poprawiania konwersji. Studium przypadku jest dowodem na to, jak Twoja marka pomaga klientom osiągnąć ich cele. Sprawdź, w jaki sposób przygotować skuteczne case study.
Przekonanie nowych osób do skorzystania z Twoich usług lub produktów nie jest łatwym zadaniem.
Obok osobistych poleceń, rekomendacji i recenzji innych klientów, to właśnie case study są sposobem, żeby pokazać (a nie powiedzieć) potencjalnym klientom, jak możesz pomóc im rozwiązać ich problemy.
Pokazać, ponieważ konkretne przypadki innych firm działają o wiele lepiej, niż zapewnienia nawet najlepszego sprzedawcy.
Niestety przygotowanie konkretnego i skutecznego case study może być wyzwaniem.
Wiele studiów przypadku, które znajdziesz online, nie tylko nie ma odpowiedniej struktury, ale również nie daje żadnej wartości potencjalnym klientom.
Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci przygotować lepsze i skuteczniejsze case study.
Czym Jest Case Study?
Case study, znane w Polsce jako studium przypadku, jest historią pokazującą, w jaki sposób Twoja firma rozwiązała problem klientów. W swojej historii możesz pokazać największe wyzwania projektu, zastosowane metody działania oraz efekty pracy – najlepiej poparte dokładnymi liczbami.
Jaką Rolę Odgrywa Studium Przypadku?
Nie da się ukryć, że dla wielu firm studia przypadków są najważniejszą częścią strategii marketingowej.
Przyczyna jest dość prosta.
Osoby przeglądające Internet poszukują rozwiązań swoich problemów i konkretnych odpowiedzi.
Dla tych osób praktycznie każda firma jest obca.
I podobnie, jak w każdym innym przypadku trudno powierzyć realizację ważnego zadania komuś, kogo jeszcze nie znamy.
Trafiając na nową firmę, nie wiemy, czy skutecznie pomoże rozwiązać nasze problemy i czy jej metody działania pasują do naszych wartości.
Case study jest świetnym sposobem, żeby pokazać, w jaki sposób poradziłeś sobie z podobnymi problemami w przeszłości.
Jeżeli zrobisz to dobrze, potencjalny klient będzie mógł podjąć decyzję o podjęciu współpracy właśnie z Tobą.
Korzystanie ze studiów przypadku w kampanii marketingowej ma wiele zalet.
Niestety ma też jedną poważną wadę: znalezienie wystarczających informacji dla odbiorców może być trudne, gdy dopiero wchodzisz na rynek ze swoim biznesem.
A teraz zobaczmy, z czego składa się dobre studium przypadku i co decyduje o jego sukcesie?
Elementy Dobrego Case Study
Marketing polega na dobrym opowiadaniu historii. A najlepszym sposobem na opowiedzenie historii są studia przypadków.
Podobnie jak w każdej historii, w dobrym case study musi być początek, rozwinięcie i zakończenie.
W tym przypadku rozpoczęciem będzie wyzwanie, które zostało rozwiązane.
Rozwinięciem będą wszystkie metody i sposoby rozwiązania problemu.
Na zakończenie najlepiej przedstawić osiągnięte wyniki.
Elementy Dobrego Case Study
- Czytelna Struktura. Zacznij od wyzwania klienta. Pokaż, w jaki sposób je rozwiązałeś i na końcu zaprezentuj konkretne rezultaty.
- Prosty Język. Nie pisz branżowym żargonem, bo stracisz uwagę czytającego. Zaprezentuj w prosty sposób, dlaczego Twoje rozwiązania są skuteczne.
- Liczby i Grafiki. Twoje rozwiązania zwiększyły sprzedaż? Zrobiłeś nową stronę internetową? Poprawiłeś ROI? Pokaż wszystko, co potwierdzi Twoje osiągnięcia.
Jak Poprawić Skuteczność Case Study?
Skuteczność studiów przypadku sprawia, że wiele firm poświęca wiele czasu na ich przygotowanie.
To oznacza, że również w Twojej branży musisz umiejętnie się wyróżnić, pokazując dopracowane case study.
Jak to zrobić?
Jest kilka technik, które pozwolą Ci przygotować unikatowe historie, które poprawią Twoją sprzedaż i konwersję.
Pisz z Myślą o Idealnym Kliencie
Czy wiesz, kto jest Twoim idealnym klientem? Jeżeli jest to ktoś z branży medycznej, skup się na studiach przypadków dotyczących właśnie tej branży.
Jeśli Twój idealny klient jest z branży budowlanej, skup się na case studies poświęconym zastosowaniu Twoich usług i produktów w projektach budowlanych.
Im bardziej historia dotyczy Twojego klienta, tym lepiej.
Dzięki temu pokażesz, że dobrze czujesz się w konkretnej branży i masz w niej sukcesy.
Dodatkowo możesz pokazać, że rozumiesz bolączki i wyzwania niszy, w której operuje Twój idealny klient.
Być może będziesz musiał napisać wiele różnych case studies, żeby dotrzeć do różnych grup docelowych.
Im lepiej to zrobisz, tym skuteczniej zamienisz czytających w nowych klientów.
Opowiedz Całą Historię
Wszyscy kochamy dobre historie, a storytelling to potężna strategia marketingowa.
Pisząc Twoje case study, pomyśl o nim jak o opowiadaniu, podczas którego klient zostaje bohaterem historii.
Pozwól czytelnikom poznać bohatera. Pokaż, kim jest i czym się zajmuje.
W każdej dobrej historii bohater czegoś chce i czegoś potrzebuje.
Opowiedz, jakie to były cele i w jaki sposób pomogłeś mu je osiągnąć.
Pamiętaj, że w case study to nie Ty jesteś bohaterem, ale Twój klient.
Ty odgrywasz rolę mentora, który pomaga innym uwolnić ich potencjał.
Nie skupiaj się tylko na liczbach, ale pokaż również korzyści emocjonalne.
Być może Twoje rozwiązanie zwiększyło morale zespołu lub poprawiło retencję pracowników.
Pokaż, że oferujesz nie tylko doraźną pomoc, ale solidne i długoterminowe rezultaty.
Zadbaj O Czytelność Case Study
Wyobraź sobie ulubioną gazetę zapisaną drobnym druczkiem od pierwszej do ostatniej strony.
Czytałbyś?
Masz rację, nikt nie dałby rady tego przeczytać.
Bez względu na to, jak bardzo interesujące i przydatne byłyby informacje.
Potraktuj case study jak posty na blogu i zastosuj podobne elementy formatowania.
Nie bój się dodawać nagłówków, zdjęć, pogrubień i kursyw oraz punktowania najważniejszych elementów.
Dzięki temu nie tylko poprawisz wartość SEO swojego studium przypadku, ale również pozwolisz czytelnikom skupić się na najważniejszych elementach historii.
Pamiętaj, że każdy lubi konsumować treści w inny sposób.
Dodaj elementy multimedialne (video, PDF, obrazy), które poprawią zaangażowanie czytelnika.
Podaj Dokładne Liczby
Czytałeś kiedyś case study, w którym firma chwaliła się podwojeniem ruchu na stronie internetowej klienta?
Tu zapaliła się lampka i pojawiło się pytanie. Poprawili ruch z 1 do 2, z 300 do 600 czy też może z 15 000 do 30 000 wyświetleń miesięcznie?
Podczas przygotowywania Twojego studium przypadku użyj dokładnych liczb.
Im dokładniej pokażesz rezultaty Twojego działania, tym lepiej.
Pokaż, w jakim punkcie rozpoczęła się podróż klienta, oraz gdzie skończył z Twoją pomocą.
Dzięki temu poprawisz wiarygodność case study oraz zaufanie do Twojej marki.
Pokaż Konkretne Strategie
Jeżeli osiągnąłeś wyjątkowe rezultaty dla Twojego klienta, pokaż, jak to zrobiłeś.
W tym miejscu masz okazję pokazać swoje usługi lub produkty.
Powiedz, z jakich narzędzi korzystałeś podczas realizacji i w jaki sposób doprowadziły do pożądanego rezultatu.
Jeżeli to możliwe, podaj również ramy czasowe.
Konkretne Liczby w Case Study
„Cotygodniowe wpisy na blogu, dwumiesięczna kampania na Facebooku oraz czteromiesięczna kampania budowania linków doprowadziły do wzrostu pozycji w wynikach wyszukiwania, oraz wzrost ruchu z 1000 do 10 000 miesięcznie.”
Nie musisz ujawniać wszystkich sekretów, studium przypadku ma jednak pokazać, że znasz się na rzeczy.
Promuj Swoje Case Study
Świetne studium przypadku to dopiero początek drogi.
Jaki jest sens pisania, jeżeli nikt nigdy go nie przeczyta?
Upewnij się, że Twoje case study są łatwe do znalezienia i uporządkowane według jasnych kryteriów.
Możesz umieścić specjalną sekcję na stronie internetowej, przygotować pliki PDF dla sprzedawców lub założyć kanał na YouTube.
Nie zapomnij o optymalizacji SEO dla wyników wyszukiwania.
Promuj case study na social mediach oraz w wiadomościach e-mail.
Zobacz poniżej, jak swoje studia przypadku przygotował Amazon Web Services.
Jak widzisz, w opcjach filtrowania masz nie tylko format treści, ale również lokalizację, segment klientów, branżę czy wykorzystane usługi.
Pomyśl, w jaki sposób możesz uporządkować Twoje case study.
Podsumowanie
Świetne case study rozpoczyna się od dziennikarskiej pracy.
Poproś swoich klientów o wypełnienie krótkiego formularza i odpowiedz na pytanie, w jaki sposób pomogłeś im zrealizować ich cele.
Nie bój się zapytać o dokładne dane.
Tworząc studium przypadku, pamiętaj o swoim idealnym kliencie, zadbaj o czytelność historii i testuj różne formaty treści.
Gdy Twoje case study jest już gotowe, zadbaj o dobrą promocję.
Nawet najlepsza historia jest niewiele warta, gdy nikt jej nie przeczyta.
Masz jakieś wskazówki dotyczące najlepszych praktyk lub przykłady studiów przypadku, które Ci się podobały? Podziel się nimi w komentarzach!