Jak Sprawdzić i Poprawić Twój Social Selling Index na LinkedIn?
LinkedIn to sieć społecznościowa, dzięki której możemy znaleźć nowych partnerów biznesowych, klientów lub pracę. Niestety nie zawsze możemy łatwo ocenić, jak skuteczni jesteśmy na tej platformie. Tu z pomocą przychodzi Social Selling Index.
Ten przydatny wskaźnik pokazuje dokładnie, jak skutecznym sprzedawcą jesteś w social mediach. Z drugiej strony podpowiada, co możesz jeszcze poprawić.
W poście znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć o tym narzędziu, jak go dobrze używać oraz jak poprawić swój wynik. Jestem pewien, że te wytyczne pomogą Ci również w rozwijaniu innych kanałów social media.
Czym Jest Social Selling Index LinkedIn?
Uwielbiamy się porównywać się z innymi na social mediach. Większość osób chwali tym, ile miało wyświetleń, polubień czy udostępnień posta.
Na LinkedIn, czyli biznesowej sieci społecznościowej, jest podobnie.
Wszystkie powyższe elementy są ważne, ponieważ wpływają na rozwój naszej marki osobistej (personal brandingu). To z kolei przekłada się na konkretną liczbę wartościowych leadów oraz sprzedaży.
Czy można jednak sprawdzić, jak nasze działania wypadają na tle innych?
Pewnie, że tak.
Wprowadzony na LinkedIn w 2014 roku Social Selling Index (SSI) pozwala zmierzyć, jak skutecznie radzimy sobie w procesie social sellingu na tej platformie.
Podczas obliczania Twojego współczynnika SSI, LinkedIn bierze pod uwagę cztery główne czynniki:
- Tworzenie profesjonalnej marki osobistej.
- Budowanie wartościowej bazy kontaktów.
- Angażowanie się w dyskusje.
- Budowanie relacji z innymi..
Każdy z tych czynników jest wart maksymalnie 25 punktów. Jeżeli skupisz się na rozwijaniu każdego z nich, Twój wynik będzie niesamowity.
Po co Ci wyższy współczynnik SSI?
Jest kilka dobrych powodów.
Po pierwsze wysoki wynik zwiększa Twoje zasięgi na platformie.
Nawet jeżeli algorytm LinkedIn nie bierze bezpośrednio pod uwagę Twojego SSI przy określaniu zasięgu postów, wszystkie cztery indywidualne czynniki pomagają dotrzeć do szerszej publiczności.
Wysoki SSI może oznaczać również większą liczbę próśb o połączenie i większą liczbą osób, które Cię śledzą.
Dzięki temu szybciej staniesz się liderem w swojej branży i ułatwi to kontakt z osobami decyzyjnymi.
Jak Sprawdzić Twój LinkedIn Social Selling Index?
Możesz łatwo znaleźć swój SSI na LinkedIn. Jeśli jesteś już zalogowany na LinkedIn, kliknij poniższy link, aby zobaczyć swój wynik.
Zobacz Swój Social Selling Index
Jak widzisz, w swoim panelu nawigacyjnym znajdziesz kilka kluczowych informacji:
- Twój wynik social selling index.
- Wynik dla każdego z czterech komponentów.
- Jak Twój SSI wypada w porównaniu z Twoją branżą.
- Jak wypada w porównaniu z Twoją siecią kontaktów.
Przyjrzyjmy się bliżej czterem głównym metrykom SSI.
Metryki Social Selling Index
Już wiesz, że LinkedIn wykorzystuje kilka kluczowych czynników, żeby obliczyć Twój wynik SSI.
To budowanie marki osobistej, rozbudowywanie bazy kontaktów, zaangażowanie w dyskusje oraz budowanie relacji.
Gdy dowiesz się, co dokładnie oznacza każdy z tych punktów, będziesz mógł skutecznie pracować nad poprawą wyniku.
Budowanie marki osobistej
W przypadku tego wskaźnika LinkedIn sprawdza, jak kompletny jest Twój profil oraz jakość treści, które publikujesz na platformie. Czy masz zdjęcie w tle, pełną historię pracy i rekomendacje? Ile postów tworzysz oraz ile wyświetleń i komentarzy otrzymują te posty?
- Uzupełnij swój profil na LinkedIn. Skup się na Twojej grupie docelowej i pokaż, w czym możesz im pomóc.
- Udostępniaj posty, które zainteresują Twoich odbiorców, a nie tylko Ciebie. Pokaż swoją znajomość branży.
- Wykorzystuj różne formy treści: ankiety, infografiki, prezentacje, video. Angażuj innych do dyskusji.
- Poproś o rekomendacje swoich klientów i kolegów.
Budowanie wartościowej bazy kontaktów
Ta metryka jest mocno skoncentrowana na Sales Navigator, co utrudnia darmowym użytkownikom uzyskanie dobrego wyniku. LinkedIn chce, abyś korzystał z jego narzędzi do znajdowania właściwych osób, skutecznego docierania do nich oraz tworzenia systemów i automatyzacji, aby usprawnić ten proces.
- Korzystaj z wyszukiwarki LinkedIn i łącz się ludźmi, których znasz osobiście, z liderami branży oraz z osobami z Twojego sektora.
- Przeglądaj profile znajomych i zapraszaj do swojej sieci interesujące osoby.
- Jeżeli darmowe opcje to za mało, skorzystaj z Sales Navigatora.
- Dołącz do grup branżowych. Publikuj i nawiązuj kontakty.
Angażowanie się w dyskusje
Czy udostępniasz popularne treści? Jeśli nie, prawdopodobnie nie uzyskasz zbyt wysokiego wyniku w tym wskaźniku. Im więcej treści udostępnisz i im więcej uzyskasz wyświetleń, polubień i komentarzy, tym lepszy wynik.
- Pokaż, że trzymasz rękę na pulsie. Publikuj treści, które pomogą innym osiągnąć ich cele.
- Masz obraz idealnego klienta? Pisz bezpośrednio do niego.
- Oznaczaj innych w komentarzach i zadawaj im pytania.
- Udzielaj się w dyskusjach innych użytkowników.
Budowanie relacji z innymi
Ostatnia metryka dotyczy zarządzania siecią. Jest miarą tego, jak często i skutecznie docierasz do ludzi. Posiadanie dużej sieci jest ważne, ale równie ważna jest interakcja z nimi.
- Nie spamuj wielu osób prośbami o połączenie.
- Zacznij podążać za liderami w Twojej branży.
- Zaangażuj się w ich treść w przemyślany sposób i spróbuj nawiązać rozmowę.
- Upewnij się, że odpowiadasz również wszystkim, którzy komentują Twoje posty.
Podsumowanie Social Selling Index
Social selling index (SSI) LinkedIn pokazuje, jak efektywnie korzystasz z tej sieci społecznościowej.
To również świetny sposób na porównanie się z rywalami w Twojej branży i znalezienie obszarów wymagających poprawy.
Dzięki temu możesz świadomie i skutecznie rozwijać swoją markę osobistą (personal brand). Zdobytą wiedzę możesz również wykorzystać na Twoich pozostałych kanałach social media.
Nie traktuj tej liczby, jako coś stałego. SSI będzie się zmieniał w czasie, w zależności od twojej aktywności na LinkedIn.
Poświęć trochę więcej czasu na dopracowanie Twojego profilu, rozwijaj sieć kontaktów i nawiązuj z nimi solidne relacje. Dzięki temu Twój SSI pójdzie w górę.
To z kolei może przełożyć się na znacznie więcej potencjalnych klientów i sprzedaży.
Sprawdziłeś już swój wynik? Która z metryk jest Twoją najmocniejszą stroną?
Social Selling Index: Najczęściej Zadawane Pytania
Jaki wynik LinkedIn SSI jest dobry ?
Dobrym wynikiem LinkedIn SSI jest wszystko powyżej 70 punktów. Wynik pomiędzy 40 a 70 punktów jest w porządku. Wszystko poniżej 40 punktów oznacza, że wypadałoby się poprawić.
Jak znaleźć swój wynik SSI?
Po prostu kliknij ten link, aby odwiedzić stronę SSI na LinkedIn.
Jak ważny jest wynik SSI?
Dobry wynik SSI pomoże Ci zwiększyć Twój wpływ na platformę. Możesz się upewnić, że robisz wszystko, co konieczne, żeby zostać dobrym sprzedawcą na social mediach.
Jak często jest aktualizowany mój SSI?
LinkedIn aktualizuje Social Selling Index raz dziennie.
Jak oblicza się Social Selling Index?
LinkedIn wykorzystuje cztery metryki do obliczania Social Selling Index: budowanie marki osobistej, budowanie wartościowej bazy kontaktów, angażowanie się w dyskusje oraz budowanie relacji z innymi. Każda kategoria jest warta 25 punktów.