Dlaczego Twoja Strona Potrzebuje Bloga?

Wiele firm nadal traktuje prowadzenie bloga jak pisanie pamiętnika. Przez takie podejście umykają im największe zalety prowadzenia bloga. Mam nadzieję, że ten artykuł przekona Cię, że blog to nie tylko zabawa, a poważne narzędzie biznesowe.
Podczas prowadzonych przez nas audytach marketingowych często zwracamy uwagę na treści publikowane na stronach firmowych.
Teksty zawierające niewiele ponad 100 słów to częste zjawisko. Do tego dochodzi zbyt mała czcionka, brak ilustracji, a co gorsza, brak jakiejkolwiek wartości dla odwiedzających. Dlaczego brak wartości? Ponieważ treści nie uczą niczego potencjalnych klientów.
W tej sytuacji przedstawiciele firm bardzo często bronią się słowami: „Nie mam czasu na blogowanie”, oraz wskazują brak wymiernych efektów z tworzenia nowych treści na bloga.
Problem w tym, że użytkownicy Internetu już dawno przestali akceptować, że „cokolwiek jest lepsze niż nic”.
Coraz większy tłok i konkurencja w cyfrowym świecie wymuszają tworzenie coraz lepszych treści. Nie raz, nie dwa, ale za każdym razem.
Gdybyś dzisiaj zdecydował się na tworzenie firmowego bloga, dołączysz do ponad 400 milionów innych blogów. Właśnie tak – ponad czterystu milionów blogów (ta liczba stale rośnie).
Jak wyróżnisz się w tym tłumie? Głównie dzięki zrozumieniu potrzeb swoich klientów oraz jakością tworzonych treści. Ale to nie wszystko…
Pobierz darmowy e-book „Skuteczny Content Marketing”
Zapisz się do newslettera dla marketerów i odbierz darmowego ebooka. To praktyczne porady, dzięki którym przyciągniesz i zaangażujesz klientów dzięki content marketingowi.
Dołączając do naszej społeczności, będziesz otrzymywał wyłącznie wiadomości związane ze skutecznym marketingiem.

Jakie Są Największe Zalety Prowadzenia Bloga?
Popularność blogów firmowych na całym świecie wynika przede wszystkim z tego, że Twoi klienci nieustannie konsumują treści, które ich interesują.
Zapamiętaj: Twoi klienci nieustannie konsumują treści, które interesują Ich – nie Ciebie!
Jeżeli miałbym wymienić trzy podstawowe argumenty za posiadaniem bloga, byłoby to:
- Kontrola – w przypadku social mediów zasięgi Twoich wpisów są mocno ograniczane, a to wymusza konieczność skorzystania z płatnych reklam. W przypadku tworzenia treści, dzięki optymalizacji SEO to Ty masz wpływ na to, do kogo i kiedy docierasz. Dzięki blogowaniu możesz również budować swoją listę e-maili i przyciągać subskrybentów ponownie do Twojej strony, gdy pojawią się nowe treści.
- Reklamy są drogie – Korzystanie z płatnych rozwiązań jest sporym obciążeniem dla portfela. Szczególnie gdy dopiero rozpoczynasz swoją działalność. Wysokiej jakości treści pozwolą Ci ograniczyć wydatki, a co ważniejsze zbudować Twój autorytet w branży.
- Marketing wymaga wykorzystania wielu kanałów – Twoi potencjalni klienci są w różnych miejscach, ale ich przygoda z Internetem w niemal 100% rozpoczyna się od przeglądarki internetowej. Tworząc treści na bloga, dajesz się odnaleźć w Google, a przetwarzając i publikując ten sam content na innych kanałach zyskujesz potężną maszynę do generowania leadów oraz wzmacniania marki firmy.
Mówiąc prościej: dzięki blogowaniu możesz skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów, bez wydawania pieniędzy na reklamy. Efekty takiego podejścia są również długotrwałe.
Nadal nie jesteś przekonany do blogowania? W takim razie mam dla Ciebie kilka kolejnych zalet.
Blogi Przyciągają Uwagę Odbiorców
Tworzenie strony internetowej nie jest jednorazową czynnością. W dynamicznie rozwijającym się cyfrowym świecie nie wystarczy wykupić hostingu, domeny, zbudować prostej strony i zapomnieć.
Świetna strona internetowa zawsze się rozwija, stale ewoluuje i dostarcza użytkownikom coraz więcej wartości. Tu do gry wchodzi blogowanie.
Blog umożliwia stały rozwój Twojej witryny i dostarczanie treści, których poszukują potencjalni klienci.
Wróciłbyś ponownie na stronę, na której nie ma nic nowego? Nie dziw się klientom, że tego nie robią.
Ciągły strumień świeżych i trafnych treści utrzymuje uwagę odbiorców i zachęca do ponownych odwiedzin. Dodatkowo systematyczne publikacje podtrzymują Twój wizerunek autorytetu w danej branży.
Nowe, dobrej jakości treści są promowane przez Google, a to oznacza więcej odwiedzających Twoją witrynę i więcej biznesu dla Ciebie!
Blog Wspiera Pozyskanie Wartościowych Linków
Zalety prowadzenia bloga mają ścisły związek z pozycjonowaniem Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google.
Jeżeli znasz się na pozycjonowaniu, wiesz, że linki zwrotne są niezwykle ważne. Liczba zewnętrznych linków przychodzących do Twojej strony potwierdza, że Twoja witryna dostarcza wartościowych informacji.
Jak pozyskać takie linki organicznie? Posiadanie świetnego bloga to fantastyczna przynęta. Dobre treści zachęcają innych do odwoływania się do nich. Jeżeli ktoś Cię cytuje – Twój autorytet rośnie.
Warto tu również wspomnieć o linkach wewnętrznych.
Blogi mają duże znaczenie w dostarczaniu linków do stron znajdujących się głęboko w Twojej witrynie. Pomaga to wyszukiwarkom skutecznie mapować Twoją stronę internetową.
Umieszczając na blogu wzmianki o Twoich produktach, usługach lub innych stronach firmowych masz okazję pokazać spójną i przemyślaną strukturę.
Blog Pomaga Opanować Słowa Kluczowe
Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania SEO są słowa kluczowe. To nic innego, jak frazy wpisywane przez użytkowników, którzy poszukują w Internecie odpowiedzi na pytania lub rozwiązań swoich problemów.
Witryny, której publikują wysokiej jakości treści uwzględniające często wyszukiwane słowa kluczowe, będą miały wyższą pozycję w rankingu.
Zakres pytań, problemów i słów kluczowych w danej niszy biznesowe jest zazwyczaj bardzo szeroki. Z oczywistych względów nie da się więc poruszyć i rozwinąć wszystkich zagadnień na jednej stronie.
To właśnie na blogu firmowym możesz pogrupować i rozwiązać wszystkie problemy Twoich potencjalnych klientów.
Dostarczysz im wartościowe treści związane z poszukiwanym przez nich tematem? Wygrywasz!
Potraktuj bloga firmowego jak magnes na klientów. Im więcej artykułów na blogu ma Twoja witryna, tym silniejszy magnes i szansa na przyciągnięcie nowych odwiedzających.
Podsumowanie
Nie chcę Cię przekonywać na siłę do tworzenia bloga, ale osobiście wierzę, że większość firm i biznesów powinno mieć bloga.
Blog jest jedynym sposobem, żeby Twoja strona dobrze pozycjonowała się w wynikach wyszukiwania Google i generowała ruch bez płacenia za reklamy w Google AdWords czy Facebook Ads. Są oczywiście również zalety prowadzenia bloga.
Jeżeli jednak chcesz to robić dobrze, nie traktuj bloga jak pamiętnika, traktuj go jak narzędzie biznesowe. Jeżeli tego nie zrobisz, nie będziesz osiągał dobrych wyników.
Oto kilka ważnych kroków, o których powinieneś pamiętać:
- Skup się na systematycznym pisaniu wysokiej jakości treści. Nie chodzi o napisanie jednego lub dwóch świetnych tekstów. Musisz dowozić jakość za każdym razem. Rynek jest bardzo konkurencyjny. Krótkie teksty sprawdzają się w niszy baz żadnej konkurencji. Musisz jednak pamiętać, że i tam kiedyś pojawi się konkurencja. Jeżeli nie masz czasu na pisanie, powinieneś zatrudnić autora, który pomoże Ci.
- Promuj swoje treści. Gdy już masz content, musisz go promować. To nie jest proste zadanie, ale możesz promować posty na social mediach, wysyłać treści do listy mailingowej, prosić o linkowanie.
- Nie myśl o monetyzacji. To chyba największy problem większości blogerów. To, że masz większy ruch na stronie, nie oznacza, że od razu będziesz miał większe przychody. Musisz nauczyć się, jak konwertować odwiedzających w leady oraz klientów.
Co sądzisz o blogowaniu? Zaczniesz traktować je poważnie?