Jak Zwiększyć Ruch Na Stronie Internetowej?

ruch na stronie internetowej

Odpalasz Google Analytics kolejny miesiąc z rzędu, a tam nadal tylko 3 odwiedzających dziennie? Musisz w końcu zadać sobie pytanie: „Dlaczego nikt nie odwiedza mojej strony?” Zebrałem dla Ciebie główne przyczyny oraz wskazówki jak poprawić ruch na stronie.

Digital marketing to gra liczb. Im więcej osób odwiedzi Twoją stronę internetową, tym większa szansa, że któryś z gości zostanie Twoim klientem. Schody zaczynają się wtedy, gdy się zorientujesz, że tak naprawdę nikt nie odwiedza Twojej strony.

Te trzy wyświetlenia mogą pochodzić równie dobrze od robotów internetowych (lub Ciebie samego), a nie od normalnych użytkowników. Dlaczego tak jest?

Wbrew pozorom, przyczyny są bardzo proste:

  • Ludzie nie mogą znaleźć Twojej strony.
  • Nie promujesz swojej strony.

Przyjrzyjmy się bliżej tym sytuacjom i założę się, że po drodze znajdziesz kilka pomysłów, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej.

Dlaczego Ludzie Nie Mogą Odnaleźć Twojej Strony?

Zanim odpowiemy sobie na to pytanie, przyjrzyjmy się, jak użytkownicy znajdują strony w Internecie.

Bardzo rzadko zdarza się, że ktoś wpisze adres Twojej strony z pamięci. W większości przypadków przygoda z Internetem rozpoczyna się od wyszukiwarki internetowej. Według danych Smart Insights jest ponad 6.5 miliarda wyszukiwań w ciągu dnia, a liczba stron internetowych zindeksowanych przez Google dawno przekroczyła 50 miliardów.

Jeżeli użytkownicy nie mogą znaleźć Twojej strony, to najprawdopodobniej nie jest wystarczająco wysoko w rankingu Google, żeby ktoś do niej dotarł.

Jak wysoko powinieneś być ze swoją stroną? Jest takie powiedzenie, że jeżeli chcesz ukryć zwłoki, to schowaj je na drugiej stronie wyszukiwań, bo mało kto tam zagląda ;-)

Twojej strony nie widać? Dzieje się tak z powodu tego przerażającego SEO, o którym być może kiedyś słyszałeś. Odczarujmy więc ten skrót.

Search Engine Optimization, czyli optymalizacja wyników wyszukiwania, to strategie, techniki i taktyki stosowane w celu zwiększenia ruchu w witrynie poprzez uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach takich jak Google i Bing.

Przyjrzyjmy się kilku podstawowym elementom SEO, które przeszkadzają Ci zwiększyć ruch na stronie:

Nie Pozwalasz Google Indeksować Twojej Strony?

Zacznijmy od podstaw. W pierwszej kolejności sprawdź, czy Twoja strona pozwala robotom przeglądarek na jej indeksowanie.

Jeżeli masz stronę zbudowaną na WordPress, upewnij się, że masz odznaczoną opcję „Proś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny”.

Po zalogowaniu się do panelu WordPress znajdziesz tę opcję w zakładce Ustawienia >> Czytanie >> Widoczność w wyszukiwarkach.

Następnie warto sprawdzić, czy plik robots.txt nie uniemożliwia wyszukiwarkom indeksowania Twojej witryny. Oto przewodnik Google dotyczący Testowania pliku robots.txt.

Sprawdziłeś, czy Twoja witryna nie blokuje wyszukiwarek? Świetnie. Przejdźmy do kolejnego punktu.

Marcin Klinkosz

Sprawdź, Jak Moja Agencja Może Przyciągnąć Klientów do Twojego Biznesu

  • Audyt i Strategia – przygotujemy kompleksowy plan promocji biznesu
  • SEO – zyskaj ogromne ilości ruchu organicznego SEO
  • Content Marketing – nasz zespół przygotuje wyjątkowe treści, które przyciągną klientów do Twojego biznesu

Wykorzystujesz pozycjonowanie SEO Na Stronie?

Dawniej to były czasy. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach było oparte jedynie na słowach kluczowych. Im więcej danych słów kluczowych zawierała Twoja witryna, tym lepsza była jej pozycja w rankingu.

Oczywiście nie brakowało magików, którzy w ramach usług marketingowych pomagali „oszukać system” i wypychali witrynę gazylionem słów kluczowych.

Niestety takie strony oprócz tego, że były na szczycie listy, nie dawały użytkownikom żadnej wartości. Dlatego Google musiał zmienić zasady gry i od tamtej pory systematycznie uprzykrza życie wszystkim specjalistom od marketingu.

Dzisiaj chodzi o znacznie więcej niż tylko słowa kluczowe. Oto niektóre z technik SEO na stronie, które możesz wdrożyć u siebie:

  • Tytuły stron – tytuły stron są najważniejsze, ponieważ opisują Google, o czym jest strona lub artykuł. Dobry tytuł decyduje też, czy użytkownik kliknie link.
  • Opisy meta — Opis jest tak samo ważny. Może zawierać słowa kluczowe związane z treścią. Te dwie linijki sprzedają historię.
  • Struktura URL – Google lubi proste i zwięzłe struktury URL. Pomyśl o swoim adresie URL jak o mapie. Im są prostsze, tym łatwiej boty wyszukiwarek będą mogły je indeksować.
  • Tagi treści (H1, H2, H3, H4 itd.) – Używanie tych tagów do oddzielania treści na witrynie ułatwia czytanie – zarówno użytkownikom, jak i botom wyszukiwarek.
  • Gęstość słów kluczowych – Spamowanie strony słowami kluczowymi nie poprawi Twojego rankingu. Poprawia to jakość treści i rozwiązanie problemu użytkowników! Używaj słów kluczowych precyzyjnie i oszczędnie.
  • Pozycjonowanie obrazami – Używanie obrazów w treści jest bardzo ważne. Pamiętaj, aby dodać „tagi Alt” do swoich obrazów, aby poinformować Google, czym jest obraz i jak odnosi się do treści.
  • Linki wewnętrzne — łączenie ze sobą stron w witrynie jest bardzo potężnym narzędziem SEO. Użytkownicy mogą dzięki temu znaleźć inny, interesujący materiał i spędzać więcej czasu w witrynie, przeskakując między treściami.

Pobierz darmowy e-book „Skuteczny Content Marketing”

Zapisz się do newslettera dla marketerów i odbierz darmowego ebooka. To praktyczne porady, dzięki którym przyciągniesz i zaangażujesz klientów dzięki content marketingowi.

Dołączając do naszej społeczności, będziesz otrzymywał wyłącznie wiadomości związane ze skutecznym marketingiem.

eBook Content Marketing MK Digital

    Dlaczego Nie Dbasz O Promocję Twojej Witryny?

    Wychodzisz z założenia, że wystarczy stworzyć stronę internetową, wrzucić trochę treści i użytkownicy sami przyjdą?

    Wszystkie elementy, które wymieniłem powyżej, owszem, pomogą Twojej stronie skuteczniej wspinać się po drabince Google. Nie gwarantują jednak wysokiej pozycji.

    Do pełni szczęścia potrzebne jest Ci również tzw. „off-page SEO”, czyli działania marketingowe prowadzone poza Twoją witryną.

    Skupmy się dwóch głównych elementach: budowaniu linków zewnętrznych oraz ekspozycji Twojej strony/marki odpowiednim odbiorcom.

    Budowanie linków zewnętrznych to nic innego, jak zachęcanie innych stron do umieszczania odnośników do wartościowych treści na Twojej witrynie. Im bardziej popularna strona umieszcza odnośnik do Twojej strony, tym lepiej.

    Możesz pozyskać linki zewnętrzne, stosując kilka prostych technik:

    • Social bookmarking 
    • Wpisy na forach internetowych
    • Gościnne blogowanie
    • Katalogi firm
    • Artykuły sponsorowane
    • Social media

    Wspominałem już o tym, że użytkownicy próbowali oszukać algorytm Google poprzez „wypychanie” swoich stron słowami kluczowymi?

    To samo próbowali robić z linkami zewnętrznymi – tworzyli tysiące linków zwrotnych na wszystkich stronach, które mogli znaleźć. Google i na nich ukręcił bata.

    W czołówce wyników wyszukiwania mogą się pojawić witryny, które mają o wiele mniej linków zewnętrznych od innych stron. O wiele ważniejsze jest, czy publikowane treści są faktycznie przydatne użytkownikom. Marketing treści jest więc motorem napędowym do lepszej widoczności Twojej strony w Internecie.

    Linki zewnętrzne również mają swoją wagę. Upewnij się, że tworzysz je we właściwych miejscach: odpowiednich dla Twojej branży oraz tam, gdzie Twoi potencjalni klienci szukają informacji.

    Podsumowanie

    Dlaczego nikt nie odwiedza Twojej strony internetowej? Ponieważ się o to nie starasz! Być może to trochę szorstkie wytłumaczenie, ale samo posiadania strony to za mało, żeby użytkownicy znaleźli ją w gąszczu innych witryn.

    Zastanawiasz się, jak zwiększyć ruch na stronie? Musisz zadbać, żeby świetne treści, nad którymi pracowałeś tak pieczołowicie, dotarły do właściwych odbiorców. Wykorzystaj do tego powyższe techniki SEO, zarówno ten prowadzone na stronie, jak i poza nią.

    Warto wspomnieć, że na efekty działań SEO oraz marketingu przychodzącego trzeba czekać zazwyczaj od trzech do sześciu miesięcy. Jeżeli chcesz zwiększyć ruch na stronie szybciej, odpowiedzią może być kombinacja reklam Facebook Ads oraz Google Ads.

    Idealną sytuacją jest zachowanie równowagi między osobami, które znajdują Cię w sposób organiczny (wyszukiwarki, media społecznościowe, blogi itp.) a osobami, które znajdują Cię za pośrednictwem reklam.

    Znasz lepsze sposoby poprawienia ruchu na stronie? Koniecznie napisz w komentarzu.

    Udostępnij ten artykuł!