Te Narzędzia Content Marketingu Musisz Znać

narzędzia marketingu treści

W content marketingu chodzi przede wszystkich o to, żeby dobrać takie treści, które skutecznie wypromują Twój biznes. Oto najważniejsze narzędzia, które powinny znaleźć się  w Twoim arsenale.

Marketing treści od jakiegoś czasu króluje w sferze digital marketingu. Pewnie wielokrotnie spotkałeś się z powiedzeniem, że content jest królem, a jego dystrybucja – królową.

Ta wyjątkowa moc content marketingu wynika z coraz lepszej umiejętności ignorowania reklam przez konsumentów. Nie cierpimy nachalnych sprzedawców i agresywnych treści marketingowych.

Najlepiej, gdyby promocje trafiały do nas tylko wtedy, gdy czegoś potrzebujemy.

Właśnie to jest podstawą strategii inbound marketingu (marketingu przychodzącego), który ma ułatwić konsumentom samodzielne odnalezienie treści reklamowych, wtedy, gdy ich potrzebują.

Zalety Content Marketingu

  • Zwiększanie sprzedaży.
  • Budowanie zaufania konsumentów i wiarygodności firmy.
  • Wzrost znajomości marki oraz produktu.
  • Edukacja konsumentów.

Kluczem do skutecznego wykorzystania tej strategii jest zrozumienie potrzeb potencjalnych klientów oraz dostarczenie im tylko tych informacji, których potrzebują w danym momencie.

Mówiąc krótko, jeżeli chcesz pozyskać nowych klientów w Internecie, musisz się nauczyć opowiadać historię Twojej marki na różne sposoby.

Zamiana staromodnych reklam na opowiadanie historii o wartościach i korzyściach dla potencjalnego klienta, daje lepsze długofalowe rezultaty. Buduje również mocniejszą więź emocjonalną z klientami.

Marcin Klinkosz

Sprawdź, Jak Moja Agencja Może Przyciągnąć Klientów do Twojego Biznesu

  • Audyt i Strategia – przygotujemy kompleksowy plan promocji biznesu
  • SEO – zyskaj ogromne ilości ruchu organicznego SEO
  • Content Marketing – nasz zespół przygotuje wyjątkowe treści, które przyciągną klientów do Twojego biznesu

Klęska Urodzaju Content Marketingu

Marketing treści oferuje dość szeroką gamę narzędzi, które możesz wykorzystać do skutecznego dotarcia do klientów.

Które z nich są najlepsze? O tym decydują Twoi klienci, bo to ich preferencje i nawyki dyktują Twoje wybory.

Przyjrzyjmy się więc różnym rodzajom marketingu treści, które pomogą Ci skutecznie wypromować biznes.

Rodzaje Content Marketingu

  • Blogi

  • Video

  • Podcasty

  • Infografiki

  • Studia Przypadku

  • eBooki

  • Treści Użytkowników

  • Checklisty

  • Memy

  • Opinie/Referencje

  • Raporty

  • Poradniki

Blog, Czyli Podstawa Content Marketingu

Posiadanie bloga na stronie internetowej firmy jest jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi content marketingu.

Powiązanie bloga z Twoimi produktami lub usługami pomaga przyciągnąć klientów poszukujących odpowiedzi na pytania, na które Ty znasz odpowiedzi.

Blogi mają jeszcze jedną, ogromną zaletę: poprawiają pozycjonowanie SEO. Posty mogą więc być świetnym, niskobudżetowym sposobem na przyciągnięcie ruchu organicznego do Twojej strony.

Pisząc posty na bloga, nie zapomnij odpowiednio zorganizować swoich treści oraz zoptymalizować ich pod wyniki wyszukiwania SEO. Treści powinny być również związane z Twoją ofertą.

Video Treści Świetne do Przetwarzania

Jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się form treści marketingowych jest video. Największą zaletą tego narzędzia jest to, że bardzo szybko angażuje Twoją widownię.

Jak wynika z badania HubSpot, aż 54% odbiorców chce oglądać video brandów, które wspierają. To znacznie więcej, niż w przypadku jakiegokolwiek innego contentu.

Treści video są również bardzo uniwersalnym medium, dzięki któremu możesz tworzyć inne rodzaje treści.

Dla przykładu: Jeden materiał video możesz podzielić na mniejsze kawałki i publikować systematycznie na social mediach.

Możesz również przygotować transkrypt tego, o czym mówiłeś w video i wykorzystać go jako post na blogu lub podzielić na kilka wpisów w mediach społecznościowych.

Ścieżka dźwiękowa z video może zostać dodatkowo wykorzystana do stworzenia podcastu.

Do produkcji wideo nie potrzeba też drogiego sprzętu. Można wykorzystać własny smartfon. Jedynym minusem tej formy content marketingu jest przekonanie siebie samego do wystąpienia przed kamerą.

Jeżeli nie czujesz się pewnie – możesz wykorzystać animowane video przygotowane w Renderforest, w których równie skutecznie wytłumaczysz klientom zalety Twojego rozwiązania ich problemów.

dlaczego warto używać content marketingu

Infografiki Dla Łatwiejszego Przyswojenia Informacji

Kolejną formą content marketingu są infografiki. Dzięki nim w swojej strategii marketingowej zyskujesz narzędzie, które łączy atrakcyjne elementy graficzne z wartościowymi informacjami dla klienta.

Wszelkiego rodzaju „10 sposobów na…” lub „8 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o…” to kolejny przykład niskobudżetowego rozwiązania w marketingu treści dla każdego biznesu.

To również świetna forma zdobywania uwagi potencjalnych klientów. Dzięki graficznej formie Twoje dane są łatwiejsze do przyswojenia i zrozumienia.

Studia Przypadku Potwierdzą Twój Autorytet

Jeżeli chcesz pokazać potencjalnym klientom, w jaki sposób rozwiązujesz problemy innych klientów, studia przypadku (case studies) są do tego doskonałym narzędziem.

Oczywiście możesz sam napisać, co i jak zrobiłeś. Jeżeli jednak chcesz wskoczyć na wyższy poziom, poproś swoich klientów o kilka słów o projekcie, największych wyzwaniach oraz jak przebiegała Wasza współpraca.

Dzięki studium przypadku każdy kolejny potencjalny klient może zobaczyć cały proces realizacji zlecenia, od początku do końca, na przykładzie z „życia wziętym”.

Pobierz darmowy e-book „Skuteczny Content Marketing”

Zapisz się do newslettera dla marketerów i odbierz darmowego ebooka. To praktyczne porady, dzięki którym przyciągniesz i zaangażujesz klientów dzięki content marketingowi.

Dołączając do naszej społeczności, będziesz otrzymywał wyłącznie wiadomości związane ze skutecznym marketingiem.

eBook Content Marketing MK Digital

    eBooki Pomogą Zbudować Listę Mailingową

    Spokojnie, nie musisz pisać powieści, żeby dać swoim klientom wartościowe treści w postaci eBooka.

    Przy tej formie content marketingu, myśl raczej o pogrupowanych treściach dotyczących jednego zagadnienia.

    Mówiąc jeszcze prościej, eBook jest długim postem na blogu, przygotowanym w atrakcyjnej, graficznej formie.

    Oprócz dostarczania wartościowych informacji do Twojego potencjalnego klienta eBooki mają jeszcze jedną olbrzymią zaletę.

    Pozwalają Ci budować bazę e-mail marketingową, którą później będziesz mógł wykorzystać do dalszej komunikacji z klientami.

    Treści Generowane Przez Użytkowników

    Content stworzony przez samych użytkowników jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie uwagi do Twojego biznesu.

    Dlaczego? Ponieważ wyklucza Cię z całego równania, a klienci uwielbiają słuchać o rozwiązaniach problemów od innych użytkowników, a nie oglądać reklamy.

    Pomyśl, o ile mocniejszy jest przekaz, gdy Twoją firmę i rozwiązania polecają inni zadowoleni klienci.

    Masz produkty lub usługi skierowane do matek z dziećmi? Rozwiązania przekazywane przez inne matki na forum internetowym np. „Mama w Warszawie”, mogą mieć znacznie większą siłę, niż wszystkie Twoje kampanie reklamowe.

    Checklisty Pokażą Klientowi Proces

    Kolejnym skutecznym narzędziem w Twoim arsenale content marketingowym są listy kontrolne.

    Pokazując potencjalnemu klientowi wszystkie kroki w jakimś procesie, który spędza mu sen z powiek, zyskujesz miano zaufanego doradcy.

    Checklisty to nic innego, jak krótki poradnik w stylu „krok po kroku” przygotowany tak, aby przyciągnąć uwagę użytkowników w social mediach.

    Jeżeli korzystasz z list kontrolnych, uprość skomplikowane procedury i postaw się na miejscu klienta.

    mem wpis na blogu

    Memy, Które Żyją Własnym Życiem

    Dla wielu firm memy są wciąż nową formą komunikacji. Co nie zmienia faktu, że są skuteczne i bardzo szybko mogą zmienić się w virala, który zaczyna żyć własnym życiem.

    Mem to obraz zawierający treść o znaczeniu kulturowym, który jest szybko rozpowszechniany w Internecie.

    W większości przypadków ma wydźwięk humorystyczny i dzięki temu jest błyskawicznie rozpowszechniany przez użytkowników.

    Aby skutecznie wykorzystać tę formę treści, musisz dopasować ją do estetyki Twoich potencjalnych klientów.

    Opinie i Referencje Klientów

    Moc tego narzędzia content marketingu jest nieoceniona. Podobnie, jak w przypadku treści tworzonych przez użytkowników, opinie i referencje pochodzą bezpośrednio od Twoich zadowolonych (lub nie) klientów.

    Ile byś nie mówił sam o sobie, to właśnie opinie klientów pokazują najlepiej, czym wyróżniasz się od konkurencji.

    W przypadku dużych marek referencje mogą pochodzić od celebrytów lub osób publicznych.

    Małe firmy mogą umieszczać referencje i polecenia na swojej stronie internetowej oraz wysyłać je przy okazji kampanii e-mail marketingowych.

    Pamiętaj, że potencjalni klienci zawsze będą ufali bardziej opiniom innych klientów, niż Twoim treściom marketingowym.

    Raporty Zgłębiające Zagadnienie

    Można powiedzieć, że raporty to takie eBooki na sterydach. Obie te formy treści są dość obszerne i przygotowane atrakcyjne graficznie.

    W eBooku bardzo często wystarczy potraktować temat bardziej ogólnie, bez bombardowania użytkownika danymi statystycznymi.

    Raport z drugiej strony często aż ocieka szczegółowymi danymi, informacjami, wykresami i porównaniami.

    Według raportu Demand Gen Survey ta forma content marketingu jest kluczowym elementem fazy rozpoznania rynku aż dla 71% kupujących.

    Pamiętaj, że raport musi być również dokumentem atrakcyjnym wizualnie. Treści w nim zawarte muszą być użyteczne dla potencjalnych klientów.

    Podczas projektowanie stron raportu pamiętaj więc o odpowiednim layoucie strony, eksponowaniu kluczowych wniosków oraz użyciu łatwej do odczytania czcionki.

    Musisz zadbać o to, żeby czytelnicy przewracali kartki, a nie zmęczyli się czytaniem już na pierwszej stronie.

    Poradniki Zapoznają z Twoim Rozwiązaniem

    Biorąc pod uwagę, że wszyscy poszukujemy w Internecie sposobów na rozwiązanie naszych problemów, przygotowanie treści w formie poradnika jest dobrym pomysłem.

    „Jak wymienić żarówkę w samochodzie”, „Jak stworzyć kampanię Google Ads?” a może „Jak Napisać Scenariusz Filmowy?”

    Pytania rozpoczynające się od słowa „Jak?” to jest paliwo rakietowe dla wszelkiego rodzaju poradników.

    Ta forma treści sprawdza się również świetnie, jeżeli oferujesz produkt wymagający wiedzy i umiejętności technicznych.

    Poradniki w formie tekstowej, zdjęciowej lub video są interaktywną formą szkolenia oraz dobrym sposobem, żeby potencjalni klienci przetestowali Twoje rozwiązania.

    Jeżeli Twój poradnik sprawi, że korzystanie z produktu lub usługi będzie prostsze, masz większe szanse na zakup.

    Podsumowanie

    W Twoim arsenale content marketingu jest wiele narzędzi, które mogą skutecznie wypromować Twój biznes.

    Największy problem sprawia zazwyczaj wybranie odpowiedniej mieszanki, która zagwarantuje sukces.

    Zanim zaczniesz przygotowywać jakiekolwiek treści, poznaj swojego idealnego klienta i jego preferencje. Sprawdź, jakie ma problemy i gdzie dokładnie szuka rozwiązań.

    To preferencje klienta dyktują wybór Twoich kanałów komunikacji. Musisz przecież dotrzeć ze swoim przekazem, tam, gdzie jest klient, a nie tam, gdzie go nie ma.

    Wykorzystaj wymienione narzędzia marketingu treści, żeby stworzyć odpowiednią i skuteczną mieszankę treści dla Twojego biznesu.

    Jeżeli chcesz pozyskać nowych klientów w Internecie, musisz się nauczyć opowiadać historię Twojej marki na różne sposoby.

    Jaka kombinacja content marketingu sprawdziła się w Twoim biznesie? Podziel się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach.

    Udostępnij ten artykuł!