Jak Odpowiedzieć Klientom na Google Business Profile?
Ludzie nieustannie pytają Cię o te same rzeczy? Zobacz, jak ustawić automatyczne odpowiedzi dla klientów w profilu Google Business Profile.
Jeżeli działasz w biznesie wystarczająco długo, wiesz doskonale, że niektóre pytania powtarzają się notorycznie. Odpowiedzi masz wyszlifowane do perfekcji i czasami czujesz się jak automat, mówiąc te same rzeczy.
Możesz oczywiście ustawić na swojej stronie chatbota, który wyręczy Cię przy najczęściej zadawanych pytaniach. Pod warunkiem oczywiście, że użytkownik wejdzie na Twoją stronę.
Google robi wszystko, żeby osoby, które wylądują na stronie docelowej, miały pewność, że są w dobrym miejscu.
Zapewne dlatego firma właśnie pozwoliła biznesom ustawiać automatyczne odpowiedzi na często zadawane pytania z poziomu profilu biznesowego.
Korzystając z tej funkcji, możesz zasugerować pytania, które zadają osoby wysyłające wiadomości do Twojej firmy za pośrednictwem profilu firmy w Google.
Możesz również w stylu chatbota skonfigurować automatyczne odpowiedzi na pytania.
Opcja została wprowadzona trochę po partyzancku i nie towarzyszyło jej wielkie ogłoszenie. Ty możesz już znaleźć tę nową funkcję w swoim profilu i spokojnie z niej korzystać.
Jak skonfigurować FAQ w profilu Google?
Dzięki nowemu narzędziu Google możesz teraz wypełnić listę 10 pytań, które klienci mogą zadać, gdy zainicjują czat za pośrednictwem Twojego profilu w Google.
Możesz również stworzyć odpowiedź na każde pytanie, które jest wysyłane automatycznie, dzięki czemu klient nie musi czekać na odpowiedź.
To doskonała okazja do zaoszczędzenia czasu i efektywniejszej obsługi klientów. Warto więc rozważyć tę opcję w strategii marketingowej.
Możesz również wykorzystać tę funkcję, aby odciągnąć klientów od Google i przejść do Twojej witryny.
Odpowiedzi mogą zawierać linki do strony na Twojej witrynie, która odpowiada na ich pytania.
Krok Po Kroku
Aby włączyć automatyczne Najczęstsze Zadawane Pytania w profilu Twojej firmy w Google, wykonaj te czynności:
- Wpisz „moja firma” w wyszukiwarce Google.
- Gdy zobaczysz swój profil na górze strony kliknij Klienci, a następnie Wiadomości.
- Włącz Czat, jeżeli jeszcze nie masz aktywowanej tej opcji.
- Kliknij Menu i wybierz Ustawienia Wiadomości.
- Wybierz Zarządzaj Najczęściej Zadawanymi Pytaniami.
- Kliknij +Dodaj pytanie
Możesz ustawić dziesięć pytań na profil firmy. Pytania mogą mieć maksymalnie 40 znaków, a odpowiedzi maksymalnie 500 znaków.