Jak Audyt SEO Poprawi Efektywność Strony?
Ponieważ firmy coraz więcej inwestują w optymalizację SEO, rosną również oczekiwania na wyniki. Sprawdź, w jaki sposób możesz poradzić sobie z presją i poprawić efektywność.
Rola organicznego ruchu na firmach stronach internetowych rośnie z dnia na dzień. Niedawna ankieta przeprowadzona przez Search Engine Journal pokazała, że 22% klientów chce, żeby ich ruch na stronie wzrósł właśnie w wyniku prac SEO.
To nakłada na digital marketerów jeszcze większą presję.
Muszą radzić sobie nie tylko z lawiną nowego contentu produkowanego przez konkurencję, ale również z coraz większymi oczekiwaniami ze strony przełożonych i właścicieli firm.
Jak specjaliści SEO mogą optymalizować swoje działania i jeszcze szybciej uzyskiwać wyniki?
Poniżej znajdziesz szablon prostego audytu strony internetowej, który pozwoli Ci rozwiązać ten problem.
Dzięki tym punktom sprawdzisz aktualny stan Twojej strony internetowej oraz znajdziesz możliwości rozwoju.
Ramy audytu pozwolą Ci również określić krótko- i długoterminowe możliwości oraz zdobyć informacje niezbędne do zbudowania solidnej strategii optymalizowania treści pod kątem wyszukiwania.
Trzymaj Się Ramy i Tych 6 Kroków
Bez regularnego audytu nigdy się nie dowiesz, do czego zdolne są Twoje inwestycje marketingowe.
W przypadku SEO, czyli optymalizacji dla wyników wyszukiwania, analiza i audyty są chlebem powszednim.
Bez sprawdzenia, co nie działa, nie ma szans na optymalizację.
Oto sześć obszarów, na które musisz zwrócić uwagę, jeżeli chce uzyskać dobre wyniki SEO.
1. Zacznij od Zgodności Technicznej
Chcesz, żeby Twoje treści były wyświetlane właściwym odbiorcom docelowym?
Musisz działać zgodnie z wymogami technicznymi wyszukiwarek. W tej część audytu sprawdź takie obszary jak:
- Blokowanie rankingu
- Indeksacja stron
- Szybkość ładowania witryny
Wyniki z tej sekcji pomogą Ci zrozumieć problemy z indeksacją stron oraz ich widocznością w wynikach wyszukiwania.
2. Śledzenie Efektów SEO
Wielu marketerów skupia się w swojej pracy jedynie na tworzeniu nowego contentu.
Nowe treści, które rozwiązują problemy odbiorców, są oczywiście ważne.
Ważniejsze jest jednak śledzenie, który content faktycznie przyciąga do Twojego biznesu nowych klientów.
Skuteczne śledzenie pomaga również raportować, jak dobrze działa witryna oraz wykrywać problemy i przewidywać przyszłą wydajność. To ukłon w stronę Twoich przełożonych, którzy wymagają konkretnych liczb.
Jeżeli jesteś w nieustającym pędzie tworzenia nowych treści, odpowiedz sobie na pytania:
- Śledzisz wszystkie strony w witrynie w Google Analytics?
- Czy skutecznie śledzisz konwersje?
- Masz plany, aby z czasem rozwijać śledzenie?
Samo gromadzenie danych jest oczywiście niewiele warte, jeżeli ich nie analizujesz i nie wprowadzasz optymalizacji.
Szukaj nowych oraz utracanych możliwości.
Jeżeli Ty tego nie zrobisz, zrobi to konkurencja.
3. Bądź Blisko Konkurencji
Skuteczna optymalizacja dla wyników wyszukiwania pozwala nowym firmom zbliżyć się do konkurencji w stosunkowo niewielkim czasie.
Dzięki porównaniu wyników konkurencji z Twoimi możesz zrozumieć wielkość szans na horyzoncie oraz sprawdzić, czy Twoja pozycja nie jest zagrożona.
Podczas audytu SEO dowiadujesz się, jak popularna jest Twoja marka w porównaniu z czołowymi konkurentami na rynku. Dowiadujesz się również, czego szukają odbiorcy na stronach rynkowych „przeciwników”.
To właśnie te dane pozwalają stworzyć solidną strategię konkurowania w wynikach wyszukiwania Google.
4. Sprawdź Jakość Linków Do Strony
Linki prowadzące do Twojej strony są ważnym elementem strategii SEO, ale słabe linki mogą zmniejszać wydajność Twojej witryny internetowej.
Podczas audytu SEO, ważnym krokiem jest sprawdzenie, czy strona nie została ukarana za „spam linki”.
W tym kroku analizujesz liczbę oraz jakość linków prowadzących do Twojej witryny.
Porównaj profil linków ze swoimi głównymi konkurentami i sprawdź, jakie masz możliwości rozwoju.
5. Sprawdź Treści Na Stronie
Jedynym sposobem, w jaki możesz uzyskać ruch na stronie i jakiekolwiek wyniki, jest tworzenie ukierunkowanych treści.
Gdy upewniłeś się, że wybrałeś właściwe słowa kluczowe oraz intencje wyszukiwania, musisz się upewnić, że Twoje treści spełnią te oczekiwania.
W tej sekcji sprawdzasz, jak często publikowane są nowe treści.
Określasz, skąd pochodzi ruch i konwersje. Mogą to być fragmenty niektórych treści lub niewielka liczba stron.
To dodatkowo pomaga określić przyszłą strategię treści oraz wewnętrzne linki.
6. Oceń Potencjał Wyszukiwania
Jednym z najważniejszych punktów optymalizacji działań, jest zbudowanie procesu identyfikowania nowych możliwości.
To dzięki temu będziesz mógł pro aktywnie rozwijać Twoją witrynę.
W tej sekcji audytu będziesz mógł określić i nadać priorytety pożądanym wyszukiwaniom. To również drogowskaz do całej strategii content marketingu.
W tym punkcie badamy słowa kluczowe i mapujemy je. Budujemy ścieżki konwersji, dzięki czemu łatwiej zmierzyć obecny sukces.
To właśnie w tym punkcie możesz również określić możliwości rozwoju oraz wyszukiwania, w których Twoim zdaniem firma powinna się pojawić.
Podsumowanie
Audyt SEO jest podstawowym narzędziem optymalizacji działania i dostarczania lepszych wyników.
Dzięki tej analizie możesz budować strategii wyszukiwania SEO na postawie danych, a nie widzimisię.
Wyniki audytu mogą ujawnić kluczowe możliwości oraz nadać priorytety swoim zadaniom i terminom w zależności od konkretnej wydajności w każdej z sześciu sekcji.
Możesz wykorzystać dane i spostrzeżenia, aby wesprzeć zaplanowane działania i przygotować się na sukces.