Google Zmienia Tytuł Strony Internetowej?

Google Zmienia Tytuł

Poświęcasz czas na dopracowanie tytułu swojej strony lub posta tak, żeby wyglądały jak najlepiej w wynikach wyszukiwania? Nie trudź się, bo Google i tak go zmieni. Sprawdź, jak możesz tego uniknąć.

Jeżeli prowadzisz stronę internetową dla swojej firmy lub nawet prywatnego bloga to wiesz, że tytuł strony ma duży wpływ na współczynnik klikalności. To pierwszy element, który wyróżnia Twoje treści od konkurencji. Podobnie jak w gazetach, chwytliwy i celny tytuł często decyduje, czy ktoś przeczyta Twoje treści na stronie.

W przypadku stron internetowych title tag nie tylko przyciąga uwagę użytkowników, ale również zapewnia ważny kontekst robotom wyszukiwarek internetowych. I tu zaczynają się schody.

Mimo zapału właścicieli stron i specjalistów SEO niedawne badanie wykazało, że Google zmienia tytuły stron w ponad 60 procentach przypadków.

Badanie zostało przeprowadzone przez Zyppy.com i przeanalizowano ponad 80 tysięcy tagów tytułowych z ponad dwóch tysięcy stron internetowych. Jego celem było sprawdzenie, czy użyty przez właściciela strony tytuł strony faktycznie wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

Okazało się, że Google przepisał tag tytułowy po swojemu aż w 61.6% przypadków. Wyszczególnione zostały również czynniki, które znacznie zwiększają szanse podmiany title taga.

Najważniejszy Jest Kontekst Tytułu Strony

Dlaczego algorytm wyszukiwarki zmienia nasze tytuły? Okazuje się, że chwytliwy tytuł, który nie jest w pełni powiązany z treściami znajdującymi się na stronie, wprowadza w błąd roboty i użytkowników. Podmiana tytułu ma dać właściwy kontekst do tego, co faktycznie zawiera strona internetowa.

Jeżeli nasz tytuł według Google nie spełnia dobrze tej funkcji – algorytm Google go zmienia.

Ta informacja może być frustrująca dla właścicieli stron internetowych oraz specjalistów SEO, którzy spędzają dużo czasu na tworzeniu idealnego tagu tytułowego, który wyróżni się w konkurencji.

Badanie przeprowadzane przez Zyppy wykazało, że Google zmienia tytuł Twojej strony w 61,6% przypadków.

Z wyników badania dowiadujemy się, że zmiany Google wahają się od jednego słowa, aż do całkowitego przepisania tytułu.

Marcin Klinkosz

Sprawdź, Jak Moja Agencja Może Przyciągnąć Klientów do Twojego Biznesu

  • Audyt i Strategia – przygotujemy kompleksowy plan promocji biznesu
  • SEO – zyskaj ogromne ilości ruchu organicznego SEO
  • Content Marketing – nasz zespół przygotuje wyjątkowe treści, które przyciągną klientów do Twojego biznesu

Czynniki Wpływające Na Zmianę Tytułu

Jakie jest prawdopodobieństwo, że nasz tytuł pozostanie niezmieniony? Badanie wykazało, że niektóre czynniki zwiększają szanse przepisania tytułu przez Google. I tu mamy kolejną przykrą niespodziankę. Pomijanie tych elementów i przestrzeganie zasad niestety nie zagwarantuje nam, że tytuł nie zostanie przepisany.

Zbyt Krótkie lub Zbyt Długie Tytuły

Idealna długość tytułu wynosi pomiędzy 50-60 znaków. Gdy tytuł jest zbyt długi, skraca wyniki wyszukiwania, a to prowadzi do negatywnego doświadczenia użytkowników. Zbyt krótkie tytuły z kolei nie dostarczają wszystkich informacji potrzebnych wyszukiwarkom.

Z ponad 2300 przeanalizowanych stron internetowych, Google przepisał aż 95% bardzo krótkich tytułów. Tytuły stron, które miały ponad 70 znaków zostały zmienione w 99.9%, a tytuły pomiędzy 1-5 znaków zmieniono w 96.6 procentach.

Podczas tworzenia tagów tytułowych warto więc pamiętać, żeby przede wszystkim pozwoliły lepiej zrozumieć treści znajdujące się na stronie. Idealny title tag wyniósł 51-60 znaków. Takie tytuły były zmieniane „zaledwie” w 40% przypadków.

Jak Długość Tytułu Wpływa na Zmianę

Nawiasy Na Cenzurowanym

Wiele stron internetowych wykorzystuje nawiasy kwadratowe lub okrągłe, aby pomóc stronie wyróżnić się z tłumu. Okazuje się, że Google w większości przypadków zmieni tytuł wykorzystujący nawiasy.

W przypadku nawiasów kwadratowych wyszukiwarka zmieniła tytuł strony internetowej w 77.6% przypadków oraz algorytm kompletnie usunął słowa z nawiasów w 32,9% tytułów.

Nawiasy okrągłe wypadły nieco lepiej – 61.9% szans na zmianę oraz w 19.7% usunięto treść z nawiasów.

Kłopotliwe Separatory Tytułów

Separatory tytułów, takie jak: | , ~ , – , — ,  są powszechnymi sposobami dzielenia tytułów, ale Google nie jest fanem dodatkowych kresek. Badanie wykazało, że w 41% przypadków wymieniono lub wyeliminowano | , a myślniki usunięto tylko w 19,7% przypadków.

Zmiana | polegała najczęściej na zamianie go na myślnik.

Inne Ważne Czynniki

Google skupia się na przekazywaniu konkretnych informacji, dlatego używanie zbyt wielu słów kluczowych, tych samych tytułów dla wielu stron i niepotrzebne używanie nazw marek, często prowadziło do zmiany tytułu.

Możemy Powstrzymać Google Przed Zmianą?

Eksperci SEO i właściciele witryn tworząc tytuł strony internetowej, chcą, aby był wyświetlany w wynikach wyszukiwania tak, jak go przygotowali. Niestety nie ma skutecznego sposobu na powstrzymanie Google przed zmianą.

W wątku na Twitterze rzecznik wyszukiwarki Google, John Mueller, powiedział, że jest mało prawdopodobne, aby pojawił się mechanizm ograniczania Google do zmiany metadanych.

Jest jednak światełko w tym tunelu. Tagi H1 są ważnym czynnikiem rankingowym dla Google, a dopasowanie H1 do tytułu strony, nawet zawierające często zmieniane czynniki, takie jak | , zmniejszyło prawdopodobieństwo przepisania do 20,6%.

Udostępnij ten artykuł!