Brutalna Prawda o Skutecznym Marketingu

niewygodna prawda o skutecznym marketingu

Wydajesz 100 tysięcy euro na stronę internetową, kolejnych kilka tysięcy miesięcznie za prowadzenie kanałów na social mediach, dodajesz do tego pracę profesjonalnego grafika, żeby obrazki wyglądały świetnie. I co? I nic.

Po roku czasu (jak dobrze pójdzie) okazuje się, że nikt nie odwiedza Twojej strony internetowej, profesjonalne grafiki, za które zapłaciłeś mnóstwo pieniędzy, nie przyciągają tłumów do mediów społecznościowych.

Co gorsza, nie jesteś w stanie powiązać Twoich działań marketingowych z celami biznesowymi firmy i udowodnić, że marketing naprawdę działa i przyciąga nowych klientów.

I tu dochodzimy do szorstkiej prawdy dotyczącej marketingu.

Strona Internetowa To Młotek na Półce

Jeżeli zleciłeś firmie przygotowanie strony internetowej, to jej zadaniem jest zadbanie, żeby od technicznego punktu widzenia strona była przygotowana jak najlepiej.

Projektantów i grafików nie interesuje, czy Twoja stroną będzie przyciągała użytkowników i zarabiała.

To Twoje zadanie, aby na tej stronie znalazły się treści, które nie tylko odróżnią Cię od konkurencji, ale również przekonają ludzi do współpracy właśnie z Tobą.

Musisz sam zadbać, aby treści były zoptymalizowane pod wyniki wyszukiwania SEO. W przeciwnym razie możesz publikować codziennie, a i tak nikt tego nie zobaczy.

Dobra wiadomość jest taka, że powyższe problemy dotyczą jednakowo stron, które kosztowały 1000 jak i 100 000 euro.

Bez odpowiednich treści i optymalizacji SEO, każda strona jest jak młotek leżący na półce.

Sama nie przyciągnie nowych klientów i nie pomoże Ci wzmocnić marki Twojej firmy.

Social Media To Nie Tuba Prezesa

Social Media To Nie Tuba Prezesa

Stwierdziłeś, że nie masz czasu bawić się w social media, więc zatrudniasz agencję, która będzie „coś” puszczała w Twoim imieniu.

Wróć. Będzie pisała to, co powie prezes firmy, rektor uczelni lub pani Krysia z działu kadr.

Problem w tym, że czasy prezesów wpływających na chmurce i komunikującym wszem wobec jak będzie, w marketingu minęły bezpowrotnie.

Obecnie wchodzi sobie prezes i zanim otworzy usta na social mediach jest swipe albo scroll i w mniej niż sekundę już prezesa nie ma.

Nikt mu nie poświęci minuty swojego czasu, jeżeli nie mówi o rzeczach, które interesują widownię.

Nie pomogą drogie grafiki, ani tłumaczenie postów na trzy języki.

Jeżeli nie mówisz językiem odbiorców o rzeczach dla nich ważnych, możesz przepalić tak duży budżet, jak chcesz.

Na Twoich social mediach nadal będzie słychać tylko świerszcze. Nie wspominając już o marnych szansach na pozyskanie nowych klientów.

Ładne Grafiki To Za Mało

Kolejnym wyzwaniem, z jakim zmagają się biznesy ,jest klątwa bycia perfekcyjnym.

Korzystanie z super-hiper-mega grafików, którzy kasują za swoje projekty tyle, że można by kupić za to mały samochodów, również nie gwarantuje sukcesu w marketingu.

Owszem można sobie dzięki temu szybko podbić koszty i mieć satysfakcję z pięknych obrazów.

Niestety piękne obrazy to za mało, żeby przyciągnąć nowych klientów do Twojego biznesu.

I nie jest to winą grafika, ponieważ jego praca polega na tym, żeby dostarczyć Ci wysokiej jakości produkt, o który poprosiłeś.

Zanim pójdziesz tą drogą, odpowiedz sobie na pytanie, czy Twoi odbiorcy faktycznie potrzebują i docenią Twoje wydatki marketingowe.

Jest duża szansa, że większość z nich przewinie je bez mrugnięcia okiem. Równie szybko zmaleje stan Twojego konta.

Nie Zapomnij o Strategii Marketingowej

Nie Zapomnij o Strategii

Zanim wydasz pierwsze euro na swój marketing, poświęć czas na przygotowanie nawet prostej strategii, która pozwoli Ci powiązać działania promocyjne z celami biznesowymi firmy.

Możesz podczas tego procesu skorzystać z szablonu, który świetnie sprawdza się podczas moich projektów marketingowych.

Po pierwsze wypisz wszystkie kluczowe obszary swojego biznesu i branże, które mogą skorzystać z Twojej oferty. Przypisz konkretne usługi i obszary do konkretnej branży i zrób to tak dokładnie, jak to tylko możliwe.

W kolejnym kroku przygotuj persony marketingowe powiązane z danymi branżami i zastanów się, z jakimi problemami się zmagają. Potrafisz im pomóc pokonać te wyzwania?

Następnie przygotuj listę komunikatów, które będą w sobie zawierały odpowiedzi na pytania person marketingowy. Te podstawowe komunikaty muszą również dać potencjalnym klientów powód, żeby zaczęli z Tobą współpracę.

Gdy już będziesz miał trzy powyższe punkty, skup się na wypisaniu swoich zasobów. Zasoby to nic innego jak wszelkiego rodzaju materiały i rozwiązania, które pomogą Ci przekonać innych, że jesteś odpowiednią osobą dla nich.

Na samym końcu wypisz dostępne i potrzebne kanały komunikacji, które pomogą Ci dotrzeć z Twoimi komunikatami do grup docelowych. Jeżeli Twoi klienci są na TikToku, Ty również musisz tam być.

Skuteczny Marketing Zaczyna Się od Matrixa

Dzięki dokładnemu powiązaniu działań marketingowych z celami biznesowymi firmy będziesz mógł spokojnie udowodnić, że Twój marketing działa.

Wiesz co i komu chcesz powiedzieć. Wiesz również jakich kanałów komunikacyjnych w tym celu użyć.

Gdy przejdziesz ścieżkę matrixa marketingowego, będziesz mógł znacznie lepiej dobrać partnera biznesowego lub agencję marketingową, która pomoże Ci zrealizować Twoje cele.

Nie będziesz zbaczał z drogi i narażał się na niepotrzebne koszty i nieefektywne działania.

Wkroczysz na ścieżkę skutecznego marketingu, który potrafi udowodnić ROI prowadzonych działań, nawet jeżeli marketing polega tylko na drukowaniu ulotek.

Potrzebujesz Wsparcia? Możemy Pomóc!

Zdaję sobie sprawę, że przygotowanie strategii marketingowej i stworzenie matrixa komunikacyjnego mogą być dużym wyzwaniem.

Dlatego w MK Digital zawsze wspieramy naszych partnerów w tym procesie.

To jest etap, w którym Twoje firma otrzyma bardzo dużą dawkę wiedzy nie tylko o rynku i konkurencji, ale również o Twojej organizacji i jej pozycji w Internecie.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zbudowaniu skutecznej strategii marketingowej dla Twojego biznesu,napisz na hello@mkdigital.pl lub odezwij się do Agnieszki Klinkosz @ aklinkosz@mkdigital.pl.

Marcin Klinkosz

Sprawdź, Jak Moja Agencja Może Przyciągnąć Klientów do Twojego Biznesu

  • Audyt i Strategia – przygotujemy kompleksowy plan promocji biznesu
  • SEO – zyskaj ogromne ilości ruchu organicznego SEO
  • Content Marketing – nasz zespół przygotuje wyjątkowe treści, które przyciągną klientów do Twojego biznesu

Udostępnij ten artykuł!