5 Wskazówek Marketingu Treści dla Małych Firm
Marketing treści to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie nowych klientów i rozwój firmy. Sprawdź te wskazówki, które pomogą Ci tworzyć treści, które działają!
Dobrze zrobiony marketing treści może być niezwykle potężnym narzędziem, które przyspieszy rozwój Twojej firmy.
Niestety content marketing wciąż przyprawia właścicieli małych firm o zawrót głowy.
Gdy rozpoczynasz działalność gospodarczą, odpowiadasz za obowiązki, którymi w dużych firmach zajmuje się kilka osób.
Z drugiej strony sama koncepcja content marketingu wydaje się być skomplikowana, obszerna i wymaga od Ciebie nie tylko zmiany podejścia do biznesu, ale i czasu, którego wiecznie Ci brakuje.
Dzisiaj mam dla Ciebie kilka wskazówek, które pozwolą uprościć proces i zacząć tworzyć treści, które przyspieszą rozwój Twojej firmy.
Odpowiadaj Na Pytania Ludzi
Skuteczny marketing treści wymaga od Ciebie zmiany bohatera opowieści. To nie jest historia o Tobie.
Jeżeli chcesz, żeby ludzie czytali posty na Twoim blogu, musisz pisać o tym, co ich interesuje.
Najprostszym rozwiązaniem jest odpowiadanie na pytania, które zadają sami klienci.
Rozpocznij swój content marketing od pisania postów, które dotyczą typowych obaw i problemów Twoich klientów.
Zachęć Do Działania
Jeżeli udało Ci się przyciągnąć uwagę klienta Twoim wpisem na blogu, musisz pokazać mu kolejny krok.
Upewnij się, że każdy post zawiera przynajmniej jedno wezwanie do działania.
Te wezwania do działania zachęcą czytelników do podjęcia pewnych działań, takich jak zapisanie się na listę e-mailową, pobranie e-booka lub zakup Twojego produktu.
Pominięcie takiego wezwania sprawi, że użytkownik przeczyta Twój tekst i wyjdzie ze strony bez żadnej akcji.
Skup Się Na Jakości Treści
Być może Ty również wpadłeś w pułapkę tworzenia coraz większej ilości treści tylko dlatego, że myślisz, że tego chcą ludzie.
Marketing treści to nie zawody w tym, kto przygotuje największą ilość contentu.
O wiele skuteczniejszą strategią jest tworzenie lepszej jakości treści, które wyczerpują temat i dają odbiorom więcej wartości.
Niech Twoje posty będą tak długie, jak to konieczne, żeby Twój klient nie musiał szukać informacji gdzie indziej.
Utwórz Kalendarz Redakcyjny
Gdy dzielisz różne obowiązki w swojej firmie, bardzo łatwo zapomnieć o marketingu treści.
Jeżeli Ty o tym zapomnisz, Twoi klienci nie znajdą tych informacji i nie będą mieli szansy zauważyć Twojego biznesu.
Kalendarz redakcyjny pomaga zaplanować, jaki rodzaj treści będziesz produkować każdego tygodnia.
Pomaga również zachować porządek, dzięki czemu nie zapomnisz odpowiedzieć na ważne pytania klientów.
Zacznij od stworzenia listy tematów, które chcesz poruszyć, a następnie zapisz daty, w których chcesz je opublikować.
Upewnij się też, że trzymasz się swojego harmonogramu.
Nie Zapomnij o Social Mediach
Marketing treści jest mocno powiązany z wyszukiwarkami internetowymi.
Gdy już opublikujesz post na swoim blogu, może minąć trochę czasu, zanim przebije się w rankingu Google i Twoim klienci go zobaczą.
Planując swoją strategię content marketingową, powinieneś wziąć pod uwagę budowanie własnych kanałów dystrybucji treści.
Tu z pomocą przychodzą social media. Gdy masz do wyboru Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, TikTok, YouTube czy Pinterest, zawsze skup się na tym kanale, z którego korzystają Twoi odbiorcy.
Nie chcesz przecież tracić czasu na publikowanie w miejscach, gdzie nie ma potencjalnych klientów na Twojej produkty lub usługi.
Wszystkie powyższe kanały social media oferują różne funkcje i korzyści, więc korzystaj z nich mądrze.
Podsumowanie
Skuteczny marketing treści wymaga od Ciebie zmiany podejścia i odrobiny zorganizowania.
Jeżeli rozpoczniesz od odpowiadania na pytania klientów, zachęcisz ich do działania i skupisz się na wartościowych treściach, jesteś na dobrej drodze.
Przygotowanie harmonogramu i zbudowanie kanałów dystrybucji na social mediach, sprawi, że na efekty marketingu treści będziesz czekał o wiele krócej.