5 Sposobów Na Generowanie Leadów
Czego oczekujesz od swojej strony internetowej? Jeżeli nie jesteś wielką korporacją, podstawową funkcją Twojej strony powinno być generowanie leadów. Dzisiaj mam dla Ciebie pięć rzeczy, które zmieniają strony internetowe w maszynę do pozyskiwania nowych klientów.
Strona internetowa Twojej firmy nie jest kosztem. Jest inwestycją, która może z czasem znacznie powiększyć grono Twoich klientów oraz poprawić przychody.
Może, ale nie musi. Aby tak się stało, musisz dokładnie wiedzieć, czego oczekujesz od swojej strony internetowej. Jeżeli nie jesteś bardzo dużą firmą o wyrobionej renomie, do której klienci przychodzą sami, podstawową funkcją witryny powinno być generowanie leadów.
Co to jest generowanie leadów?
Lead generation jest procesem pozyskiwania danych kontaktowych od potencjalnych klientów oraz zdobywanie informacji na temat ich danych demograficznych, zainteresowań, preferencji zakupowych. Leady pozyskuje się przez wzbudzenie zainteresowania ofertą.
Zdobywanie informacji o klientach oraz zachęcanie ich do zostawienia u Ciebie danych kontaktowych, nie jest wcale łatwym zadaniem. W rosnącym natłoku komunikacji marketingowej wszyscy jesteśmy bardzo ostrożni w przekazywaniu swoich e-maili oraz numerów kontaktowych.
Co możesz zrobić, żeby zamienić stronę internetową w maszynkę do generowania leadów?
Oto pięć rzeczy, które musisz uwzględnić podczas tworzenia strony:
- Zidentyfikuje swojego klienta
- Poznaj jego bóle i problemy
- Dostarcz rozwiązanie
- Określ, dlaczego powinni z Tobą współpracować
- Zapracuj na ich zaufanie.
Kolejność na tej liście może się zmieniać w zależności od sytuacji Twojej firmy, ale wszystkie pięć jest potrzebnych na każdej stronie Twojej witryny.
Rozpocznij od Poznania Swojego Klienta
Najbardziej cennym ćwiczeniem, które możesz wykonać ze swoim zespołem, jest stworzenie persony marketingowej. To nic innego, jak obraz Twojego idealnego klienta.
Jeżeli wiesz dokładnie, kim są osoby, które mogą skorzystać z Twoich usług (m.in. wiek, hobby, płeć, preferencje zakupowe, stanowisko pracy), robisz pierwszy krok w kierunku efektywnej sprzedaży oraz skutecznego marketingu.
Twoja strona główna musi dawać pewność odwiedzającym ją gościom, że rozumiesz ich problemy i potrzeby.
Dzięki temu ćwiczeniu wzrośnie również efektywność prowadzonych działań. Będziesz przecież przyciągał te osoby, na których najbardziej Ci zależy.
Poznaj Ich Bóle i Problemy
W biznesie słuchanie przynosi o wiele większe korzyści niż mówienie. W przypadku Twoich klientów to zrozumienie ich problemów jest kluczem do zwycięstwa.
Wszyscy szukamy w Internecie rozrywki lub rozwiązania jakichś problemów. Twoja firma działa dlatego, że pomaga rozwiązywać bardzo konkretne problemy. Bez względu czy są to problemy w domu, czy w pracy.
Pokaż na swojej stronie internetowej, że rozumiesz sedno problemu swoich potencjalnych klientów. To po raz kolejny będzie rezonowało z Twoim idealnym klientem. Dowie się, że naprawdę rozumiesz jego potrzeby.
Generowanie Leadów Rozpoczyna się Od Rozwiązania
Gdy już wiesz, dla kogo przygotowujesz treści i znasz ich największe bolączki, upewnij odwiedzających, że są we właściwym miejscu.
Jeżeli dobrze rozumiesz ich problem – dostarcz im odpowiedniego rozwiązania. Powiedz, które z Twoich produktów lub usług są odpowiedzią na ich potrzeby.
Powiedz, Dlaczego Powinni Skorzystać z Twoich Usług?
Szanse, że jesteś jedyną firmą na rynku, która oferuje dane rozwiązanie, są niewielkie. Jeżeli tak jest, szczerze gratuluję.
W normalnej sytuacji jednak musisz się mierzyć z konkurencją i to dużą. Odpowiedz sobie na pytanie, dlaczego użytkownicy powinni skorzystać właśnie z Twojej oferty?
Przygotuj konkretną listę i umieść ją na stronie. Podaj wszystkie korzyści, które ktoś odczuje, prowadząc z Tobą interesy. Jeżeli Twojej usługi lub produkty mają jakieś unikalne cechy – również je wymień.
Zdobądź Zaufanie Potencjalnych Klientów
I na koniec najważniejsze. Oferta ofertą, ale dlaczego ktoś miałby Ci zaufać. Wszystko, co umieszczasz na stronie internetowej, jest przecież tylko Twoją opinią. Jej wartość jest niewielka, jeżeli nie masz czegoś, co ją uzasadni.
Daj odwiedzającym niezaprzeczalny dowód, że wiesz, o czym mówisz. Możesz w tym punkcie wykorzystać opinie swoich byłych klientów. Zdobądź od nich referencje.
Wykorzystaj studia przypadku, żeby pokazać, w jaki sposób rozwiązałeś problemy klienta oraz jakie rozwiązania okazały się skuteczne. W niektórych przypadkach możesz również dodać loga klientów, dla których pracowałeś.
Podsumowanie
Generowanie leadów rozpoczyna się od dokładnego zrozumienia problemów Twoich klientów. Uwzględnienie ich potrzeb i pokazanie, że jesteś w stanie je zaspokoić, jest pierwszym krokiem do pozyskania danych kontaktowych.
Jeżeli poważnie myślisz o aktywnym wykorzystaniu strony internetowej Twojej firmy do pozyskiwania nowych klientów oraz zwiększania sprzedaży, odrób pracę domową.
Przejrzyj swoją witrynę i odpowiedz sobie na 5 pytań:
- Czy wiesz, kto jest klientem?
- Pokazałeś, że znasz ich problemy?
- Czy wymienione na stronie usługi rozwiązują ten problem i są dobrze wytłumaczone?
- Wyjaśniłeś, dlaczego ktoś miałby wybrać Twoją firmę, a nie konkurencję?
- Dodałeś elementy, które potwierdzą Twoją wiarygodność?